Klädkod

Syrran ska gifta sig i slutet av sommaren och jag börjar fundera på klänning för min egen del. Klädkod är kostym, vilket innebär att jag inte får ha långklänning. Innebär inget större bekymmer för mig som gillar kort som tur är. Men så funderar jag lite eftersom ajg vet att pojkvännen kommer att ha en svart Hugo Boss kostym med mindre röda detaljer på och då hade det ju varit snyggt med en röd klänning, eller hur?! Kan man ha rött på bröllop nu för tiden? Enl gamla traditioner så innebär rätt att man haft ngt ihop med brudgummen, och jag vill ju inte att alla äldra skall tita snett på mig under kvällen. Hmm får ta ett snack m sissis och höra vad hon tycker, innan jag börjar leta klänning.

Kommentarer:
Postat av: Pethra

Magdalena Ribbing som är en av landets största expert inom vett & etikett säger så här;



"Som kvinnlig bröllopsgäst ska man inte klä sig i helt vitt eftersom detta är brudens ensamrätt och inte i helt svart eftersom det är den traditionella sorgfärgen.



Alla andra färger är passande.



Att inte klä sig i rött är en löjlig, felaktig och okunnig idé som tyvärr spridits på senare år. Det ges alla möjliga fåniga förklaringar till den, såsom att den röda färgen skulle visa att man har haft ett förhållande med brudgummen. Detta är lika korkat som att man skulle undvika rött för att inte ta uppmärksamhet från brudparet - skulle alla kvinnliga bröllopsgäster ta reda på brudens klädsel för att klä sig lite fulare än bruden?"



Med andra ord, vill du ha rött vilket är snyggast eftersom din pojkvän kommer att ha röda detaljer så ska du självklart ha det! Min syster kommer att ha en korallröd klänning på mitt bröllop, hur fint som helst ju.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits