Saknar min hobby

Jag har shopping förbud. Har haft det i ca 3 månader sedan min kreditkortsräkning var skyhög. Att ha ett förhållande på distans är verkligen inget som lönar sig i längden, jag vet inte hur mycket pengar jag lagt på bensin det sista halvåret. Men det är tillräckligt mycket för att min plånbok ska vara tom direkt efter att alla räkningar är betalda. (Men min kille är värd varenda öre, puss min älskling)

Tidigare shoppade jag väldigt mycket och hade väl det som en hobby. Nu försöker jag undvika fällan att gå in i affärer eller surfa på modesidor på nätet, vissa dagar går det jätte bra andra går det inte alls. Denna månaden har jag haft ett återfall hittils, två par skor inhandlades till måndagens intervju.
Jag lever på hoppet om att kunna ha ett normalt förhållande till shopping i slutet av sommaren igen. Längtar så och har nog 1000 saker som jag skulle vilja köpa när augustilönen kommer =)

Kommentarer:
Postat av: Lovisa

Jag har också shoppingförbud! Mest för att jag älskar att shoppa, men jag behöver inte det jag shoppar längre. Jag har x antal väskor och skor, jag har en full garderob och smycken har jag också. Ska ha shoppingförbud hela sommaren.. 3 månader är inte dåligt! Kämpa på! :)

Postat av: estelle

Tack för det! Och lycka till med ditt sommar uppehåll!

Det är svårt att ta sig ur det när det är en del av ens personlighet, men liksom i alla förhållanden kan det vara bra att ta en time out och fundera igenom vad det egentligen är man håller på med.

2008-06-09 @ 10:24:23
URL: http://estelle.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits